Okno v svet

Milijardne naložbe v posodobitev železniške infrastrukture

V zadnjih letih Slovenija pospešeno posodablja železniško infrastrukturo. Poleg največje investicije v državi, gradnje drugega tira med Divačo in Koprom, katere vrednost je ocenjena na milijardo evrov, Slovenija še naprej vlaga v gradnjo oz. posodobitev že obstoječe železniške infrastrukture. Kako zelo pomembne so železnice za Luko Koper, govori podatek, da skoraj 60 % vsega pretovora opravimo prav po železniških tirih.

  • Armin Sejarić
  • Kolektiff/2TDK
  • 2 MIN

Vožnja po tirih je prijazna do okolja, kar je pomemben korak k zmanjševanju emisij toplogrednih plinov in uresničitvi evropskih direktiv, ki spodbujajo železniški promet. Tudi zato smo v zadnjih letih za železniško infrastrukturo v Sloveniji namenili veliko sredstev, v letih od 2015 do 2021 kar 2,8 milijarde evrov. Dela so v polnem teku, med trenutno največjimi naložbami države v javno železniško infrastrukturo štejemo novo železniško povezavo Divača–Koper, obnovo primorske proge, ki trenutno poteka med Ljubljano in Brezovico, in nadgradnjo vozlišča Pragersko.

Za železniško infrastrukturo v Sloveniji smo v zadnjih letih namenili veliko sredstev, v letih 2015–2021 kar 2,8 milijarde evrov.

Do leta 2025 še dodatni dve milijardi evrov

Po podatkih Slovenskih železnic je skupna dolžina železniških prog v Sloveniji 1.207,7 kilometra, od tega znaša dolžina dvotirnih prog 333,5 kilometra, enotirnih pa 874,2 kilometra. Modernizacija železniškega omrežja je ključnega pomena za razvoj Luke Koper, saj ta predstavlja slovenska vrata v svet. Tudi zato je eden najpomembnejših projektov v zgodovini prav gradnja drugega tira, za katerega bo Slovenija v naslednjih štirih letih odštela še približno 800milijonov evrov. A enako pomembne so tudi naložbe v modernizacijo celotnega slovenskega železniškega omrežja, čemur bo država namenila še dodatno milijardo evrov.

Vizija 2050+

Posodobitev železnic je v skladu z Vizijo 2050+, skozi katero je Slovenija zastavila načrt razvoja slovenskega železniškega omrežja. Gre za dokument, ki predstavlja okvir za nadaljnje aktivnosti pri dolgoročnem načrtovanju železnic, v njem so predstavljeni možni infrastrukturni ukrepi. Nadgradnja glavnih železniških prog bo omogočila skladnost s standardi TEN-T in zadostno zmogljivost za tovorni promet.