Okno v svet

Koksni premog iz Kopra v Ostravo

Pred tedni smo v Luki Koper privezali ladjo Ionic Pride, ki je prevažala koksni premog. Ladja s približno 75.000 tonami premoga, ki je bil namenjen v železarno na Češkem, je Avstralijo zapustila dober mesec pred tem.

  • Armin Sejarić
  • Mateja Dominko
  • < 1 MIN

Ladja Ionic Pride, zgrajena leta 2017, je v koprsko pristanišče pripeljala premog, ki je nato potoval na Češko, v tamkajšnjo železarno Liberty Ostrava. Ta letno proizvede več kot 2 milijona ton jekla, ki ga nato uporabijo predvsem v gradbenem in strojnem sektorju. Gre za železarno, ki svoje izdelke proizvaja z minimalnimi vplivi na okolje. Na uradni spletni strani podjetja zasledimo podatek, da je njihov izpust emisij za dve tretjini nižji od vrednosti, ki jih predpisuje EU. Podjetje naj bi do leta 2023 še dodatno moderniziralo svojo proizvodnjo, in sicer bodo nadomestili obstoječe peči, s tem pa zmanjšali emisije prašnih delcev za dodatnih 60 %.

Ključna sestavina pri izdelavi jekla

Pri koksnem ali metalurškem premogu gre za vrsto premoga, ki ga uporabljajo za produkcijo kakovostnega koksa, sicer eno od ključnih sestavin v procesu izdelave jekla. Poznamo še termalni ali parni premog, ki pa ga uporabljajo za proizvodnjo električne energije in toplote. Pri tem zmeljejo termalni premog v prah in ga sežigajo v kotlih, na ta način pa proizvajajo toploto.

Ionic Pride je v koprsko pristanišče pripeljala premog, ki je nato potoval v češko železarno Liberty Ostrava.