Iz ladjedelnice Tadotsu Shipyard na Japonskem je decembra lani prav tako japonski ladjar Mitsui O.S.K. Lines (MOL) splavil še eno iz družine okoljsko prijaznih ladij. Lapis Ace, mega ladja za prevoz avtomobilov namreč s 7.000 avtomobili na krovu, LNG pogonom in naprednimi tehnologijami postavlja nove standarde trajnostne plovbe.
Zakaj so ladje, ki jih poganja LNG posebne?
- do 30 % manj toplogrednih plinov (CO₂)
- Znižujejo emisije SOx (žveplovi oksidi) na minimalno raven
- Pametna uporaba izparelega plina (»boiled off gass) večja energetska učinkovitost
- EGR sistem – zmanjšanje NOx emisij do 90%!
Tradicionalno moder trup tem ladjam krasi turkizni premec
Lapis Ace je skoraj 200 metrov dolga ladja, ki v širino meri 38 metrov in pluje pod panamsko zastavo ter od novembra leta 2024 povezuje Japonsko in Evropo. Gre za drugo v seriji osmih naročenih LNG ladij, ki jih bo MOL poslal na svetovna morja.
Prihod novejših ladij za prevoz vozil sledi skupnim prizadevanjem koprskega pristanišča in ladjarjev k znižanju emisij v okolje. Eden od učinkovitejših ukrepov je prav redno obnavljanje flot in nadomeščanje starejših plovil z novimi, okoljsko čistejšimi, ki so vse bolj prilagojena trajnostnim ciljem, ne samo na pogonskem delu pri gorivih, temveč tudi pri drugih okoljskih vidikih kot je hrup.
Trajnosti in podnebnim ciljem so se že zavezali tudi drugi ladjarji, ki redno plujejo v koprsko pristanišče. Med njimi je grški ladjar Neptune Lines, ki z novejšimi plovili in najsodobnejšo tehnologijo naslavlja izzive nižjih lokalnih emisij, pomembnih zlasti za dvig kakovosti življenja v mestnih središčih.