Luški odtis

Avtoservis že 30 let pomembna dodana vrednost terminala za avtomobile

Od leta 1995 družba Avtoservis Koper s širokim naborom dodatnih storitev na vozilih pomembno dopolnjuje dejavnosti in ponudbo našega terminala za avtomobile. Ob obeležitvi jubileja smo simbolično predali namenu novo, 900 kvadratnih metrov veliko delavnico, ki že služi svojemu namenu – predelavi in vgradnji dodatne opreme v vozila. Uradno pa smo odprli tudi novo skladiščno površino za 3.500 vozil, del večje investicije na terminalu, ki bo ob zaključku bogatejši za skupno kar 10.000 mest za avtomobile.

  • Marina Jelen, Armin Sejarić
  • Matia Ščukovt, arhiv Luke Koper
  • 5 MIN

Slovesnost ob obletnici 30-letnega uspešnega poslovanja je predsednica uprave Luke Koper Nevenka Kržan pospremila z besedami, da so današnji uspehi plod jasne vizije razvoja, dolgoletnih izkušenj in znanja, predvsem pa izredno delavne, zanesljive in usposobljene ekipe sodelavcev: »Prav njim gre zahvala, da smo v svetu prepoznani po odličnem servisu in širokem naboru dodatnih storitev, ki jih vedno znova prilagajamo potrebam trga in naših poslovnih partnerjev ter strank. Prav to je bil tudi povod za odločitev o ustanovitvi družbe Avtoservis Koper v letu 1995.«

Zbranim sodelavkam in sodelavcem ter poslovnim partnerjem je čestitke izrekel tudi Rene Eisbrich, direktor Frikus Transportlogistik, podjetja, ki je skupaj z Luko Koper, d. d. solastnik Avtoservisa Koper: »30 let skupnih uspehov in dosežkov, 30 let predanosti, zanesljivosti in močnega partnerstva. Ta obletnica ni zgolj številka, ampak simbol vztrajnosti in zaupanja. Ključne prednosti podjetja, ki obstaja že polnih 30 let, so strateška lokacija, izjemna ekipa strokovnjakov in tesno sodelovanje s poslovnimi partnerji,« je izpostavil.

Dogodka se je udeležil tudi Thomas Baumgartner, izvršni direktor Skupine Lagermax, ki je goste vrnil v čas, ko se je avstrijski logist šele pridružil zgodbi Avtoservisa. V tistem času je velik del avtomobilskega tovora potoval na sever, v zadnjem desetletju pa je prav južna transportna pot skozi Koper doživela velik razvoj, predvsem zaradi znanja, kakovostnega servisa in ljudi, ki so bili in so še danes pomemben del te uspešne zgodbe.

Terminal za avtomobile in RO-RO velja za enega najsodobnejših in največjih v Sredozemlju, po pretovoru vozil se uvršča tudi med pet najuspešnejših v Evropi. Avtoservis Koper je pomemben del terminala, saj strankam in poslovnim partnerjem ponuja celovito servisno storitev na vozilih.

Vodja Terminala za avtomobile in RO-RO Sara Morato, tudi direktorica Avtoservisa, se je zahvalila obema lastnikoma Avtoservisa, Luki Koper, d. d. in avstrijskemu logistu Frikus ter vsem poslovnim partnerjem, predvsem pa zagnani ekipi: »Ponosna sem, da sem del ekipe, ki s svojo predanostjo, strokovnostjo in lojalnostjo že leta gradi prav posebno zgodbo o uspehu. Zaposleni v Avtoservisu niso samo pomemben del podjetja, ampak ključni element logistike in storitev na področju vozil v Luki Koper.«

Nova hala v številkah:

  • 900 m2 površine
  • 8 delovnih postaj za predelavo in vgradnjo dodatne opreme
  • Sodobna oprema za nadgradnjo programske opreme e-vozil
  • Energijsko varčen objekt – fasadni in strešni ovoj iz termoizolacijskih panelov
  • Na strehi objekta je sončna elektrarna inštalirane moči 144 kW

 

Sodobno parkirišče za 3.500 avtomobilov

 S simboličnim prerezom traku uprave Luke Koper d. d. in vodje Terminala za avtomobile in RO-RO smo v uporabo predali tudi novo površino za skladiščenje do 3.500 vozil hkrati. Urejanje t. i. kasete 6A se je začelo lani poleti, sklenilo pa v začetku junija in je ena ključnih pridobitev za terminal. Skupaj s kasetama 5a, v uporabi od leta 2023, in kaseto 7a, ki se bo začela urejati še letos, bomo kapaciteto terminala povečali za približno 10.000 skladiščnih mest za vozila. Ob robu parkirnih površin smo uredili še 52 nakladalnih mest za tovorna vozila in 21 parkirišč za e-vozila s polnilnimi postajami ter manjši servisni objekt za počitek.

 

»Najmočnejši člen v našem podjetju je človek in njegovo znanje«

Kako je bilo na začetku, največ povedo izkušnje in vtisi iz prve roke. Danes Avtoservis zaposluje skupno 36 sodelavk in sodelavcev in med prvimi je bila Brigita Čok iz oddelka tehnike (na fotografiji s članom uprave – delavskim direktorjem Vojkom Rotarjem in izvršnim direktorjem Skupine Lagermax Thomasom Baumgartnerjem).

 

Zaposlila se je 1. novembra 1995, na povabilo takratnega direktorja Viktorja Udoviča. Brigita je odlično obvladala tako angleški kot nemški jezik, ki je njen materni in ravno to je bilo ključno, da je stopila na to pot. Takratni solastnik Avtoservisa je bila namreč avstrijska družba Denzel Ag, zato je bilo tekoče znanje nemškega jezika nujno za opravljanje del poslovne sekretarke: »To je bilo obdobje rasti, saj smo že januarja 1996 zaposlili mehanika, kleparja, ličarja, pralce in kontrolorje vozil, skupaj nas je bilo 9 zaposlenih. Bili smo majhna ekipa, povezana in predana novim izzivom, ki so prihajali naproti,« se spominja začetkov.

Avgusta 1996 je direktorsko mesto zasedel Volker Wiesmann in z njim, kot pravi Brigita, je prišel drugačen način dela in komunikacija v nemškem jeziku: »Če se malo pošalim, lahko povem, da se je z njegovim prihodom razblinilo moje samozaupanje v znanje nemškega jezika. Moja mama je bila Avstrijka in doma smo se pogovarjali v njenem avstrijskem dialektu, ki ga g. Wiesmann pač ni razumel, jaz pa ne njegove trde nemščine. Zato imam to obdobje v spominu kot zahtevno in desetletje dela z njim lahko opišem kot nekakšno prelomnico. Na sodelavcih je pustil velik pečat – naša balkanska sposobnost improvizacije in njegove nemške poslovne veščine so dvignile Avtoservis na nivo prepoznavnega mednarodnega PDI centra. Naučil nas je, da je kupec kralj in je potrebno reagirati takoj. Na kratko, naučil nas je delati.«

Vodenje Avtoservisa je za njim prevzel Branko Vodopija, ravno v času svetovne avtomobilske krize. »Ta leta so bila poslovno gledano težja, vendar smo  v tem času pridobili posel popravila kontejnerjev, ki ga še danes izvajamo. Ob teh izzivih je zrasla močna povezanost med sodelavci in začeli smo s sobotnimi smučarskimi izleti ter poletnimi pikniki,« opisuje Brigita in nadaljuje: »Nov veter je nedvomno zavel, ko je direktorsko mesto zasedel Gregor Belič. Izboljšalo se je globalno stanje avto industrije in avtologistike, temu se je prilagodila tudi strategija in čutilo se je sinergijske učinke, saj je g. Belič istočasno vodil tudi avtomobilski terminal.« Njegovo mesto je ob odhodu v upravo družbe prevzela Sara Morato.

V treh desetletjih in profesionalni rasti je Brigita delovno mesto asistentke direktorja zamenjala z delovnim mestom v oddelku tehnike: »Lahko rečem, da je to čisto drugi svet. Oddelek tehnike in logistike, delavnice ter pralni liniji so drobovje podjetja, tu se dogaja praktično vse. Dobila sem dejanski vpogled v delo mehanikov, ličarjev, monterjev ter v razna dela, ki se izvajajo na področju nege vozil. Koliko znanja, strokovnosti in predvsem izkušenj se skriva za vsakim sodelavcem!«, povzema Brigita in zaključuje z besedami: »Kljub vsem spremembam, ki so jih prinesla desetletja razvoja v avtologistiki, lahko povem, da je najmočnejši člen v našem podjetju še vedno človek in njegovo znanje, strokovnost ter zdrava kmečka pamet. Navsezadnje sem mnenja, da je investiranje v zaposlene ključnega pomena.«

 

Vsem, ki so ustvarili to uspešno zgodbo, nekdanjim zaposlenim, vodjem in predvsem sedanjim sodelavkam in sodelavcem, iskrene čestitke!