Okno v svet

Iz dobre hlodovine bi bilo škoda delati slabe izdelke

Družinska podjetja imajo v slovenskem gospodarstvu pomemben delež – po dostopnih ocenah gre za skoraj 80 % vseh podjetij. Eno od zelo uspešnih je Solis Timber, ki je bilo lani nominirano za gazelo dolenjsko-posavske regije in je na trgu prisotno že več kot 30 let.

  • Mateja Clarici
  • Arhiv Solis Timber
  • 3 MIN

Podjetje je ustanovil Jože Zoran, ki je posel začel z razžagovanjem hlodovine v zelo omejenem obsegu. Postavil je manjšo žago, na kateri je bilo delo zgolj ročno. Za prvo veliko prelomnico šteje leto 2015, ko so proizvodnjo preselili v Stražo pri Novem mestu. Druga prelomna točka v razvoju podjetja pa je bila dve leti kasneje zaposlitev lastnikove hčere Kaje Zoran, ki se je vrnila s študija in dela v tujini.

Z njenim znanjem in izkušnjami je podjetje začelo bliskovito rasti. Leta 2018 so vložili 5 milijonov evrov v novo opremo in avtomatizacijo ter ustvarili najsodobnejšo žago v Sloveniji, s katero dohitevajo najzmogljivejše evropske (predvsem avstrijske in nemške) žage. Število zaposlenih se je v štirih letih povečalo z deset na trideset.

Luka Koper je odlična točka, preko katere naše izdelke pošiljamo v svet, saj ti do kupcev potujejo predvsem v kontejnerjih.

Prava deska do pravega kupca

Njihova glavna dejavnost je razžagovanje, sušenje in skobljanje lesa. Njihove produkte uporabljajo v gradbeništvu, v inženirsko predelanih lesenih produktih, v mizarstvu, v okenski industriji, stavbnem mizarstvu in za embalažo. Leta 2017 so lahko razžagali 30.000 m3 lesa, danes jih lahko že 55.000 m3.

»Izdelke skupaj s strankami skrbno načrtujemo, tako da vsaka dobi točno to, kar potrebuje. V bližnji prihodnosti bomo postavili tehnologijo za izdelavo lesnih sten za izdelavo hiš, s čimer bomo prvi v Sloveniji. Naša vizija je razvijati produkte, ki so najbolj optimalni za naše kupce,« pove Kaja Zoran.

Izbirajo samo vrhunsko hlodovino, ki prihaja pretežno iz Slovenije in iz srednje ter jugovzhodne Evrope. »Slovenski les je eden najkakovostnejših, mi pa se tega premalo zavedamo. Najti je treba trg, ki mu takšen les ustreza. Tako pride prava deska do pravega kupca. Iz slabe hlodovine ne moreš delati dobrih izdelkov, iz dobre pa bi bilo škoda delati slabe,« je prepričana Zoranova.

Uspešno slovensko družinsko podjetje Solis Timber vodi ambiciozna direktorica Kaja Zoran.
Konkurenčni tudi zaradi Luke Koper

Svoje izdelke prodajajo tako v evropske države kot tudi v Združene države Amerike, Afriko in Azijo. »Med našimi konkurenčnimi prednostmi pred ostalimi evropskimi žagami je tudi bližina luke Koper ter neposredne železniške in cestne povezave s pristaniščem. Čeprav z Luko Koper ne sodelujemo direktno, je odlična točka, preko katere naše izdelke pošiljamo v svet. Večina surovine pride k nam po železnici, končni izdelki pa do kupcev potujejo predvsem v kontejnerjih.« Preko kot 90 % izdelkov gre v izvoz v več kot 30 držav po svetu. »Kupci prihajajo iz celega sveta. Na ameriške in azijske trge prodajamo les za konstrukcije, izdelki po meri pa gredo predvsem na Japonsko, v Singapur in Hongkong,« zaključuje Kaja Zoran.

Proizvajajo trajnostno, skoraj brez odpadkov

V Solis Timber podpirajo krožno gospodarstvo. Vsako posekano drevo je vir za izdelke in materiale, ki temeljijo na obnovljivih virih in jih je možno ponovno uporabiti in reciklirati. Proizvodnja lesa in lesne biomase je le ena od možnosti, ki jih nudijo gozdni ekosistemi. Gozdovi nam vse to zagotavljajo le, če z njimi gospodarimo na trajnosten način, poudarjajo v podjetju. V procesu proizvodnje praktično ne ustvarjajo odpadkov. Tudi lubje, izločeno v prvi fazi proizvodnje, uporabijo kot gorivo v svoji kotlovnici, ki dovaja toploto za sušenje lesa.