Okno v svet

Kako ravnamo s hlajenim tovorom

Trgovske poti hlajenih tovorov so precej neuravnotežene, delno zaradi sezonskega značaja sadja in zelenjave, transportnih razdalj ter drugih vplivov (trgovinski embargi). K temu je treba dodati še zamude ladij, višje voznine in pomanjkanje frigo kontejnerjev.

  • Milena Slobko Jerman
  • Kristjan Stojaković
  • 2 MIN

Ladjarji znatno vlagajo v povečevanje kapacitet za promet s hlajenim tovorom, a ponudba vseeno ne zmore slediti potrebam trga. Vse to vpliva na preusmeritev blagovnih tokov. V Luki Koper smo denimo v zadnjem letu pridobili več pretovora dražjih produktov, kot sta avokado iz Izraela in zgodnja zelenjava iz Egipta za Anglijo in Nizozemsko, zaradi hitrejše dostave v primerjavi z direktno odpremo preko zahodnoevropskih pristanišč. Na drugi strani pa visoke ladijske voznine in pomanjkanje opreme vplivajo na upad cenejših produktov.

Čez dve leti v Luki Koper načrtujemo izgradnjo še dodatnih 500 priključkov za frigo kontejnerje.

Frigo logistika v luki

Preden blago spravimo v frigo kontejnerje, na našem kontejnerskem DEPOju zabojnike ustrezno pregledamo (pretrip inspection – PTI). Ti kontejnerji morajo biti tudi predčasno ohlajeni na ustrezno temperaturo in ves čas do iztovora blaga v pristanišču priključeni na elektriko. Temperatura v kontejnerju je odvisna od vrste blaga in se ves čas beleži. Čas zadrževanja blaga od prihoda kontejnerja v pristanišče do odpreme s kamionom-hladilnikom se nenehno skrajšuje, zato so ključni hitro opravljeni inšpekcijski pregled in carinjenje prispelega blaga ter hitro opravljen pretovor.

Današnji Terminal hlajenih tovorov je bil prvi terminal za pretovor sadja in hlajenih produktov (zmrznjeno meso, ribe) v Jadranu.

V Luki Koper že vrsto let beležimo rast pretovora blaga v hlajenih kontejnerjih, 70 % predstavljajo različni prehranski izdelki, preostalih 30 % pa kemični in farmacevtski izdelki, povečuje se pretovor baterij in elektrolitov zaradi rastoče prodaje električnih vozil.

Luka Koper je tako s skoraj 700 razpoložljivimi električnimi priključki za frigo kontejnerje korak pred vsemi pristanišči v Jadranu, ki pa pospešeno načrtujejo povečanje svojih kapacitet. Čez dve leti načrtujemo izgradnjo še dodatnih 500 priključkov, saj povpraševanje po tem neprestano narašča.