Ladjarji znatno vlagajo v povečevanje kapacitet za promet s hlajenim tovorom, a ponudba vseeno ne zmore slediti potrebam trga. Vse to vpliva na preusmeritev blagovnih tokov. V Luki Koper smo denimo v zadnjem letu pridobili več pretovora dražjih produktov, kot sta avokado iz Izraela in zgodnja zelenjava iz Egipta za Anglijo in Nizozemsko, zaradi hitrejše dostave v primerjavi z direktno odpremo preko zahodnoevropskih pristanišč. Na drugi strani pa visoke ladijske voznine in pomanjkanje opreme vplivajo na upad cenejših produktov.
Čez dve leti v Luki Koper načrtujemo izgradnjo še dodatnih 500 priključkov za frigo kontejnerje.
Frigo logistika v luki
Preden blago spravimo v frigo kontejnerje, na našem kontejnerskem DEPOju zabojnike ustrezno pregledamo (pretrip inspection – PTI). Ti kontejnerji morajo biti tudi predčasno ohlajeni na ustrezno temperaturo in ves čas do iztovora blaga v pristanišču priključeni na elektriko. Temperatura v kontejnerju je odvisna od vrste blaga in se ves čas beleži. Čas zadrževanja blaga od prihoda kontejnerja v pristanišče do odpreme s kamionom-hladilnikom se nenehno skrajšuje, zato so ključni hitro opravljeni inšpekcijski pregled in carinjenje prispelega blaga ter hitro opravljen pretovor.
V Luki Koper že vrsto let beležimo rast pretovora blaga v hlajenih kontejnerjih, 70 % predstavljajo različni prehranski izdelki, preostalih 30 % pa kemični in farmacevtski izdelki, povečuje se pretovor baterij in elektrolitov zaradi rastoče prodaje električnih vozil.
Luka Koper je tako s skoraj 700 razpoložljivimi električnimi priključki za frigo kontejnerje korak pred vsemi pristanišči v Jadranu, ki pa pospešeno načrtujejo povečanje svojih kapacitet. Čez dve leti načrtujemo izgradnjo še dodatnih 500 priključkov, saj povpraševanje po tem neprestano narašča.