Avgusta leta 2020 je začel veljati Sporazum o prosti trgovini med EU in Vietnamom (EVFTA), ki je bil prelomnica za trgovinske odnose, saj postopoma odpravlja glavnino carin med EU in Vietnamom. Umik trgovinskih ovir vietnamskim izvoznikom omogoča lažji vstop na evropski trg.
Vodja trženja v Luki Koper Borut Šemrl je sodeloval tudi kot govornik na Logističnem forum za evropsko regijo, kjer so govorili predvsem o priložnosti EVFTA in spremembah v logistični industriji za podporo vietnamskemu izvozu na trg EU. Tam je odgovarjal na vprašanja vietnamskih podjetnikov in pojasnil da konkurenčnost pomorskega in cele kopenske transportne verige za prevoz blaga iz Azije do evropskih zalednih trgov preko Kopra temelji zlasti na prihranku časa (5 do 7 dni), v primerjavi s pristanišči na severu Evrope in zato manjšem ogljičnem odtisu, pa tudi visoki fleksibilnosti luških storitev ter poslovni orientiranosti slovenskih carinskih organov. V Vietnamu sta se naša predstavnika srečala še z vietnamskimi izvozniki, logisti in proizvajalcem električnih avtomobilov Vinfast, ki preko koprske luke vstopa na evropski trg. Vietnamske sogovornike so zanimale tudi zelene logistične rešitve, ki jih slovenska transportno-logistična veriga ponuja.
Poleg Luke Koper so delegacijo sestavljali še Gemini, Centralog, Comark, PRIGO, Dvig, Frbejzar, Caneks, F.A. Maik, Actual I.T., PDP Logis in SoftNET.
Na naslovni fotografiji: v slovenski poslovni delegaciji v Vietnamu sta Luko Koper zastopala član uprave Gregor Belič (desno) in vodja Področja trženja Borut Šemrl (v sredini).