Okno v svet

Prvi v Sredozemlju, peti v Evropi

  • Rok Štemberger
  • < 1 MIN

Avtomobilska industrija se je v lanskem letu soočala s številnimi izzivi, ki jih je pandemija sprožila že v letu 2020, posledice pa se čutijo še danes. Pomanjkanje polprevodnikov, pa tudi čisto osnovnih materialov, kot so kovinski deli in pnevmatike, je dodobra zamajalo svetovno proizvodnjo avtomobilov. Sledile so motnje v logistiki, z velikimi nihanji količin, kar še vedno povzroča preglavice pri ladijskih in kopenskih prevoznikih. Večina evropskih avtomobilskih terminalov se je soočila z daljšim zadrževanjem avtomobilov v njihovih skladiščih in velikimi nihanji pri količini naloženih ali razloženih avtomobilov z ladij.

Strokovnjaki sicer napovedujejo, da bodo motnje v proizvodnji vztrajale tudi letos. Prvih 10 evropskih pristanišč je lani pretovorilo 8,6 milijona avtomobilov, kar je 3,3 % več kot v letu 2020. Koper je tudi letos zasedel peto mesto, prva štiri pa še vedno trdno zasedajo severnoevropska pristanišča.

V večini navedenih pristanišč deluje po več avtomobilskih terminalistov, vendar podatki o pretovoru posameznih terminalistov niso dostopni. Vir: Automotive Logistics, FVL, April 2022