Če smo v minulih letih bili priča močnemu trendu kontejnerizacije, se je s skokovito rastjo kontejnerskih voznin in pomanjkanjem ladijskega prostora situacija na trgu v zadnjem letu korenito spremenila. Da bi se izognili nevšečnostim pri prevozu s kontejnerji so naročniki najprej pričeli iskati dobavitelje znotraj Evrope, če je to sploh bilo možno.
Lani pretovorili več pločevine v kolutih, žice in drugih projektnih tovorov
Za blago, ki ni bilo dobavljivo po kopnem, pa so logisti našli rešitev v klasičnih ladijskih pošiljkah. Posledično so na terminalu za generalne tovore v lanskem letu zabeležili občutno povečanje ladijskega pretovora. Tega je bilo za 19 % več kot v letu 2020 oz. 1,13 milijona ton. Med drugim je bilo več pločevine v kolutih, žice in najrazličnejših projektnih tovorov – od vetrnih turbin do druge industrijske opreme. Na račun manjšega obsega kontejnerskih pošiljk so v lanskem letu na terminalu opravili nekaj manj CFS storitev (Container Freight Station oz. polnjenje in praznjenje kontejnerjev), kar pa naj bi se s predvidenim umirjanjem situacije, predvsem kontejnerskih voznin, v letošnjem letu popravilo.