Poskusno konstrukcijo so postavili v pristanišču Jebel Ali v Dubaju, na najmlajšem od štirih kontejnerskih terminalov. Celotno pristanišče, ki vključuje tudi terminal za ro-ro, generalne, razsute in tekoče tovore upravlja terminalist DP World. Z vidika večnamenskosti in upravljanja lahko najdemo veliko podobnosti s koprskim pristaniščem, seveda ne po velikosti.
»Prednost takega skladiščenja je tudi v tem, da je vsak kontejner dosegljiv kadarkoli in ni treba premikati tistih nad njim,« je poudaril idejni oče BoxBaya Patrick Bol.
11 kontejnerjev v višino, za dve tretjini manj zasedena površina
Sistem za skladiščenje kontejnerjev, ki sta ga razvila DP World in nemški SMS group omogoča skladiščenje 11 kontejnerjev v višino, kar je skoraj dvakrat več kot v večini pristanišč. Tako skladiščeni kontejnerji naj bi zasedli manj kot tretjino prostora, ki ga običajno zasedajo kontejnerji na terminalu. Zaenkrat gre za prototip, na katerem testirajo trdnost konstrukcije, nam je povedal idejni oče BoxBaya, Nizozemec Patrick Bol, vodja širitve pristanišč in posebnih projektov pri DP World: »Opraviti moramo milijon premikov, da vidimo, kako se obnaša material tudi glede sprememb zunanje temperature. Vse operacije so avtomatizirane, s čimer prihranimo na času in stroških. Prednost takega skladiščenja je tudi v tem, da je vsak kontejner kadarkoli dosegljiv in ni treba premikati tistih nad njim.«
Ekonomičen projekt, zasnovan z mislijo na okolje
Prednost regalnega skladiščenja kontejnerjev v višino ni le prihranek v skladiščnem prostoru, času in stroških, ampak ima projekt tudi ekološko noto. Celotna strešna površina naj bi bila namreč pokrita s solarnimi paneli, zato bo projekt energetsko varčen. Vsa mehanizacija je električna, torej manj emisij CO2. Poleg tega so vsi premiki, tako mehanizacije kot polaganje kontejnerjev na pozicije, izjemno tihi, kar je dobrodošlo predvsem v pristaniščih, kot je koprsko, ki je umeščeno v neposredni bližini bivalnih naselij. Projektant je predvidel tudi ozelenitev zunanjih površin konstrukcije, kar ima dodatne energetske in estetske prednosti.