Okno v svet

Vpliv rusko-ukrajinske vojne na logistiko

Največji ladjarji, kot so Maersk, MSC, CMA-CGM in Hapag-Lloyd, so hitro po uvedbi najostrejših sankcij proti Rusiji ustavili dostavo vseh nenujnih naročil v ruska pristanišča in iz njih. Izjema so hrana, zdravstveni in humanitarni tovor.

  • Armin Sejarić
  • Brendan Hoffman/NYTimes
  • < 1 MIN

Ladjarji so morali opustiti številne tovore, namenjene v Ukrajino, predvsem zaradi varnosti, saj v ukrajinskih pristaniških mestih vladajo negotove razmere.

Zaprtje pristanišča v Odessi

Ukrajinske oblasti so po začetku vojne zaprle tudi največje ukrajinsko pristanišče Odessa na jugu države. S kontejnerskim terminalom tam upravlja nemški HHLA, ki je zaradi varnosti vse svoje zaposlene napotil domov. Kot so sporočili iz HHLA-ja, so za delavce poskrbeli tudi finančno in jim zagotovili izplačilo ene mesečne plače vnaprej.

Krizo že čutijo tudi ostala evropska pristanišča, med njimi največje Rotterdam, kjer je 13 % vsega pretovora (62 od skupaj 470 milijonov ton) vezanega na Rusijo. V Trstu opozarjajo na prekinjen uvoz jekla, ki prihaja iz Črnega morja v pristanišče v Tržiču. Približno četrtina blaga v Trstu je vezana na ruski trg (nafta in železovi proizvodi). Po poročanju medijev naj bi tudi nekatere potniške ladje prilagodile itinerarije in obisk ruskih mest v letu 2022 že izključile.

Kriza bo udarila slovenske špediterje

Odločitev nekaterih največjih ladjarjev, da ustavijo kontejnerski prevoz proti Rusiji, bo nedvomno vplivala na slovenske špediterje, so sporočili iz Gospodarske zbornice Slovenije. Prvi izpad bodo občutili tisti, ki imajo pošiljke na poti ali so del dolgoročnih pogodb. Pojavili se bodo dodatni stroški stojnin in skladiščenja, manipulativni stroški ter na koncu morda še odpovedi pogodb.

V Luki Koper bomo še naprej spremljali razmere v Ukrajini in dogajanje v logističnem sektorju.