Okno v svet

Vrhunski lesni izdelki podjetja Sodimex preko Kopra v svet

Sodimex je družinsko podjetje iz Cerknice, ki je ob ustanovitvi v začetku devetdesetih let najprej trgovalo s hlodovino, nato predelovalo furnir, po dvajsetih letih učenja pa so zrasli v izdelovalca sestavnih delov za stole in pohištvo.

  • MATEJA DOMINKO
  • JAKA GASAR ZA DNEVNIK
  • 3 MIN

Danes imajo večji proizvodni obrat v Cerknici in še enega v Celju, ustanovitelj podjetja Franc Lušin pa je prepričan, da
mora za uspeh tim sodelovati, predvsem pa trdo trenirati. Podjetje je v zadnjih letih podvojilo prihodke iz prodaje: v letu 2021 so presegli 6,3 milijona evrov. Kolektiv 15 sodelavk in sodelavcev ustvarja zavidljivo dodano vrednost, v letu 2021 je znašala kar 119.600 evrov na zaposlenega.

Česa so jih naučile ladje in Luka Koper?

Ambicioznega kolektiva ne omejuje želja po lastni blagovni znamki, saj svoj poslovni uspeh gradijo na povezovanju s partnerji. Svoje izdelke izvažajo v 12 držav v Evropi, na trge ZDA in v Azijo pa lesene komponente odpremljajo preko koprskega pristanišča, saj jim Luka Koper predstavlja najbližjo in najhitrejšo izvozno točko do cilja. Preko koprskega pristanišča izvozijo 150.000 legendarnih trip-trap stolčkov, kar je skoraj 60 polnih kontejnerjev, poleg tega pa tudi ostale izdelke, skupaj okrog 80 kontejnerjev na leto. Večino transporta na tuje trge tako opravijo v kontejnerjih, direktor Lušin pa ob tem hudomušno pripomni: »Prav ladje v Luki Koper so nas naučile discipline, saj ko je določen njihov odhod, odplujejo in ne čakajo na našo robo, če ta še ni pripravljena ali dostavljena.«

Dizajn in razvoj sta jih izstrelila iz povprečja

Pri proizvodnji sestavnih delov za pohištvo se trajnostno usmerjajo v celostni proces. Obdelujejo izključno slovenski les in so strateško povezani s surovino, posebno skrb namenjajo okolju. »Posebnost naših izdelkov pa je predvsem naš dizajn in razvoj novih izdelkov. V podjetju imamo lasten oddelek, kjer snujemo in razvijamo inovativne izdelke. Po tem smo prepoznavni in na nas se obračajo številni oblikovalci iz tujine,« pojasni direktor na vprašanje, v čem na trgu izstopajo. »Tipične konkurence nimamo, v konkurentih vidimo spodbudo za boljše delo in še večjo inovativnost. Zgledujemo se po sebi, merila si postavljamo in dvigujemo sami.« Lušin je preudaren: »Izzivi časa? Predvsem si želimo v našo branžo uvesti robotizacijo in avtomatizirati procese, da bi s tem pocenili proizvodnjo in naši panogi skozi tehnološko inovativnost dvignili konkurenčnost. Zato stalno težimo k razvoju novih produktov in s tem iskanju novih tržišč.«

Proces obdelave lesa
Prav ladje v Luki Koper so nas naučile discipline, saj ko je določen njihov odhod, odplujejo in ne čakajo na našo robo, če ta še ni pripravljena ali dostavljena.
Formula za zmagovalen tim?

Velik pomen dajemo uravnoteženosti kolektiva, sodelavke zasedajo pomembna delovna mesta. Imamo pa predvsem čut do ljudi in mislim, da smo čustveno inteligenco, ki jo negujemo v naši družini, uspeli spraviti tudi v podjetje. Ponosen sem na to in čeprav nismo idealni, lepe in korektne odnose udejanjamo tudi v poslu.

Kaj vam polni baterije?

Skušam se “peljati” tako, da se mi nikamor prav zelo ne mudi, nič ni nujno. V odnose s kupci, z dobavitelji, v proizvodnjo … v vse skušamo vpeljati umirjenost in preudarnost. V naši hiši ne postavljamo na prvo mesto ne izobrazbe ne ekstremnih sposobnosti posameznika, ampak spoštovanje hišnega reda in izogibanje stresu. To pa lahko narediš šele, ko imaš zelo kakovostno proizvodnjo, dobro planiranje in s tem odličen posel. Ko nam to uspe, smo nasmejani in ne divjamo, zato nam je delo v zadovoljstvo.