V letu 2021 je bilo občutiti postopno okrevanje evropskega gospodarstva in krepitev gospodarske aktivnosti v mednarodnem okolju, kar je pozitivno vplivalo na poslovne rezultate. Zadnje mesece minulega leta je ponovna širitev okužb sicer vnesla nekaj negotovosti, a zdi se, da so gospodarstva to sprejela z določeno mero pripravljenosti.
V lanskem letu smo rast zabeležili na vseh blagovnih skupinah. Na kontejnerskem terminalu smo za las zgrešili milijon TEU letnega pretovora, a postavili nov letni rekord. Avtomobilski terminal je s 6 % povečanjem ponovno prebil mejo 650 tisoč vozil in to kljub pretresom v industriji, ki jo zaznamujejo pomanjkanje polprevodnikov in motnje v proizvodnji. Znatno smo povečali količine ladijskega pretovora na segmentu generalnih tovorov – zaradi zvišanja kontejnerskih voznin in pomanjkanja ladijskega prostora so se stranke preusmerile na klasične ladijske prevoze, kjer smo uspeli pridobiti več novih poslov. Na segmentu sipkih tovorov smo v lanskem letu zabeležili predvsem več industrijske soli in umetnih gnojil, na razsutih tovorih pa je bilo več železove rude. Zaradi še trajajočega skromnega povpraševanja po gorivu v letalskem prometu so tekoči tovori ostali na podobnih količinah kot v letu 2020.
Poslovni načrt 2022
Po napovedih Mednarodnega denarnega sklada in organizacije OECD bo tudi leto 2022 zaznamovala pandemija, okrevanje svetovnega gospodarstva pa se bo počasi nadaljevalo. Brez posledic ne bo šlo, predvsem na srednjeročni uspešnosti gospodarstev. Glede na trenutne svetovne razmere in gospodarske napovedi za leto 2022, bo Skupina Luka Koper v tem letu, glede na oceno za leto 2021, dosegla za 9 % višje čiste prihodke od prodaje in za 3 % višji ladijski pretovor. Rast pretovora je načrtovana na vseh blagovnih skupinah. Na segmentu kontejnerjev načrtujemo 3 % rast, ob pričakovani nestanovitnosti v ladijskih povezavah, ki smo jim bili priča že od začetka leta 2021. Na blagovni skupini avtomobilov načrtujemo v letu 2022 za 4 % višji pretovor vozil in ohranitev primata med sredozemskimi lukami. Ključni investicijski projekti v letu 2022 bodo vezani na povečevanje zmogljivosti kontejnerskega terminala (zaključek podaljšanja južnega dela prvega pomola in postavitev dveh novih kontejnerskih dvigal), gradnja dodatnih skladiščnih površin za avtomobile in povečanje skladiščnih zmogljivosti in operativnih pogojev za pretovor generalnega blaga ter začetek gradnje novega kamionskega terminala. Za projekte s področja trajnostnega razvoja bo družba v letu 2022 namenila 12,3 milijona evrov oziroma 18 % vseh načrtovanih naložb.