Japonski ladjar MOL je eden najpomembnejših ladjarjev na segmentu transporta vozil, s katerim v Luki Koper sodelujemo več kot desetletje. Prihod nove, okolju prijaznejše ladje, je za nas pomemben tudi v luči postopnega zmanjševanja emisij CO2 in bolj odgovornega odnosa do okolja.
Pred časom so pri japonskem ladjarju sprejeli odločitev, da bodo v svojo floto dodali 14 novih RO-RO ladij, ki jih poganja utekočinjen zemeljski plin. 200 metrov dolga ladja Cerulean Ace je prva izmed 11 ladji serije »blue«, kapacitete 7.000 vozil. Uporaba utekočinjenega zemeljskega plina kot pogonsko gorivo v pomorskem prometu velja za eno najbolj perspektivnih in učinkovitih alternativnih energentov, ki pripomorejo k znižanju negativnih vplivov pomorskega transporta na okolje in ohranjanju kakovosti zraka.
Kot so zapisali, uporaba LNG-ja zmanjšuje izpuste emisij CO2 za približno 25-30 odstotkov, ob tem pa se pričakuje doseči tudi do 98 odstotkov manj izpustov žveplovega oksida (SOx) in približno 85 odstotkov nižje izpuste dušikovih oksidov (NOx) tako v času plovbe, kot tudi v obliki lokalnih izpustov v času, ko je ladja privezana v pristanišču.
Ladja Cerulean Ace je že druga ladja na utekočinjen zemeljski plin, ki smo jo kadarkoli prvezali v Luki Koper. In sicer smo aprila na kontejnerskem terminalu sprejeli ladjo CMA CGM SCANDOLA, kapacitete 15 tisoč TEU.