Luški odtis

V Kopru privezali prvo RO-RO ladjo na LNG

Minuli petek smo v Luki Koper privezali ladjo za pretovor vozil Cerulean Ace, ki jo poganja utekočinjen zemeljski plin. Gre za čisto novo ladjo japonskega ladjarja Mitsui O.S.K. Lines (MOL), ki so jo splovili letos in je trenutno na svojem prvem potovanju. Ob tej priložnosti sta jo obiskala član uprave Gregor Belič in vodja avtomobilskega terminala Sara Morato.

  • < 1 MIN

Japonski ladjar MOL je eden najpomembnejših ladjarjev na segmentu transporta vozil, s katerim v Luki Koper sodelujemo več kot desetletje. Prihod nove, okolju prijaznejše ladje, je za nas pomemben tudi v luči postopnega zmanjševanja emisij CO2 in bolj odgovornega odnosa do okolja. 

Pred časom so pri japonskem ladjarju sprejeli odločitev, da bodo v svojo floto dodali 14 novih RO-RO ladij, ki jih poganja utekočinjen zemeljski plin. 200 metrov dolga ladja Cerulean Ace je prva izmed 11 ladji serije »blue«, kapacitete 7.000 vozil. Uporaba utekočinjenega zemeljskega plina kot pogonsko gorivo v pomorskem prometu velja za eno najbolj perspektivnih in učinkovitih alternativnih energentov, ki pripomorejo k znižanju negativnih vplivov pomorskega transporta na okolje in ohranjanju kakovosti zraka.

Kot so zapisali, uporaba LNG-ja zmanjšuje izpuste emisij CO2 za približno 25-30 odstotkov, ob tem pa se pričakuje doseči tudi do 98 odstotkov manj izpustov žveplovega oksida (SOx) in približno 85 odstotkov nižje izpuste dušikovih oksidov (NOx) tako v času plovbe, kot tudi v obliki lokalnih izpustov v času, ko je ladja privezana v pristanišču.

Ladja Cerulean Ace je že druga ladja na utekočinjen zemeljski plin, ki smo jo kadarkoli prvezali v Luki Koper. In sicer smo aprila na kontejnerskem terminalu sprejeli ladjo CMA CGM SCANDOLA, kapacitete 15 tisoč TEU.