Jeseni smo prebivalce krajevnih skupnosti Koper – center, Semedela, Žusterna, Za gradom, Olmo, Bertoki, Hrvatini in Škofije ter občane Občine Ankaran ponovno povabili, da z nami delijo svoje mnenje o vplivih, ki jih ima delovanje našega pristanišča. Ker se zavedamo, da kot družba postajamo vse bolj digitalni, smo poleg telefonskega anketiranja letos prvič izvajali anketo tudi prek spleta.
Povabilu se je skupno odzvalo 727 anketirancev, med katerimi je bilo 52,2 % žensk in 47,8 % moških. Vzpodbuden je podatek, da je največ anketirancev iz starostne skupine od 25 let do 44 let (32,7 %), kar pomeni, da nas mlajša aktivna populacija zaznava kot pomembnega akterja sedanjega in tudi prihodnjega dogajanja v lokalnem okolju in si z nami želijo deliti svoje mnenje. Največ anketirancev je sicer iz krajevnih skupnosti Semedela, Žusterna, Za gradom, Olmo-Pristoje (skupno 39,6 %), sledi krajevna skupnost Koper – center (29,4 %), Bertoki, Hrvatini, Škofije (skupaj 21,7 %), in Občina Ankaran (9,3 %).
Prispevamo h gospodarskemu razvoju, omogočamo delovna mesta in podpiramo lokalna društva in okolje
Ponosni smo, da so anketiranci najvišjo oceno na petstopenjski lestvici dodelili našemu pozitivnemu prispevku h gospodarskemu razvoju lokalnega okolja (ocena 4,1, lani 3,9). Enako visoko oceno kot lani (4,0) so podali tudi na trditev, da s svojo dejavnostjo omogočamo nova delovna mesta in zaposlitve. Da omogočamo finančno podporo lokalnim društvom in organizacijam ter dogodkom in prireditvam pa so ocenili višje kot lani (letos 4,0, lani 3,8). Večinsko mnenje o uspešnosti Luke Koper, kot gospodarski družbi je zelo dobro (86,5 %, lani 87,4 %), okoliško prebivalstvo tudi meni, da je naš ugled zelo velik (81 %, lani 84,1 %). S ponosom nas navdaja mnenje prebivalcev, da Luka Koper prispeva veliko h gospodarskemu razvoju Slovenije (letos 74,1 %, lani 68,5 %).
Še bolj kot doslej, nas anketiranci prepoznavajo tudi kot družbeno odgovorno podjetje, tako na področju podpore številnih projektov (športnih, kulturnih in drugih) v lokalni skupnosti kot pri naši skrbi za okolje. V povprečju so navedli tudi večjo prepoznavnost projektov, ki jih dolgoročno podpiramo, kot v lanskem letu.
Krepimo ugled tudi na področju skrbi za okolje
Koprsko pristanišče je že leta prepoznano tudi kot zeleno pristanišče, katerega razvoj temelji na predpostavkah trajnostnosti in posluha za okolje. V zadnjem letu so zeleno obarvane tudi naše komunikacijske aktivnosti, kar so prepoznali tudi letošnji anketiranci. Najvišjo oceno (3,7), ki je višja kot lani, so tako namenili trditvi, da izvajamo redne meritve kakovosti morja, čistoče zraka, svetlobnega onesnaževanja in ravni hrupa iz dejavnosti. Visoko (3,4) so ocenili tudi trditev, da kot družba skrbimo, da so vplivi na okolje čim manjši.
Vsako leto okoliške prebivalce povprašamo tudi o vplivih naše dejavnosti za okolje. Letos smo bili konkretnejši, saj naša družba prehaja na nov, še zahtevnejši standard trajnostnega poročanja o poslovanju in vseh aktivnostih družbe. Kot največjega onesnaževalca lokalnega okolja izpostavljajo cestni promet, kot največji vpliv pristaniške dejavnosti pa onesnaževanje zraka in obremenjenost okolja s hrupom.
Naše spodbujanje krožnega gospodarstva in ustrezno ravnanje z odpadki pa je bilo prepoznano z najvišjim povprečnim pozitivnim vplivom. Obenem prebivalci prepoznavajo tudi dejstvo, da v pristanišču večamo rabo obnovljivih virov energije, zmanjšujemo emisije toplogrednih plinov in blažimo podnebne spremembe. Na vprašanje, v kakšni meri Luka Koper skrbi za varovanje okolja, kar 44,5 % vprašanih meni, da precej/zelo skrbimo za okolje, kar je velik napredek v primerjavi z lanskim merjenjem (37,3 %).
Podpora razvojnim projektom pristanišča
Kljub temu, da je Luka Koper prepoznana kot pomemben gospodarski subjekt za razvoj gospodarstva v domačem okolju in v vsej državi, je lokalno prebivalstvo nekoliko zadržano glede načrtov o širjenju pristanišča. Skupna podpora različnim vidikom širjenja Luke Koper je nekoliko nižja, kot v prejšnjem merjenju, pa vendar naše načrte večinoma podpirajo (65,5-% podpora podaljšanju severnega dela prvega pomola, 63,3-% podpora podaljšanju drugega pomola in 50,2-% podpora s širitvijo pristanišča na Ankaransko Bonifiko). Med vzroki za nestrinjanje s širitvami na opredeljenih območjih, anketiranci navajajo zlasti, da gre za prevelike posege v prostor.
Pristaniški dan in krepitev zaupanja v ključne komunikatorje
Kar 47,7 % sodelujočih v anketiranju je že obiskalo naš največji letni dogodek, na katerem želimo javnosti predstaviti naše poslovanje in delovanje. Zato se bomo tudi v prihodnje trudili, da bomo na Pristaniškem dnevu omogočili spoznavanje pristanišča od znotraj kar največjemu številu zainteresirane javnosti.
Veliko smo naredili tudi na področju informiranja in zaupanja v naše vodstvo ter kanale komuniciranja. Kar 64,9 % vprašanih namreč največ informacij o vsebinah, povezanih s koprskim pristaniščem, prejmejo preko klasičnih medijev, ki v primerjavi s spletnimi mediji in družbenimi omrežji prednjačijo. Najbolj verodostojne informacije o poslovanju pa so po mnenju vprašanih tiste, ki jih podajo predstavniki Luke Koper.