Pomorski promet v koprskem zalivu se povečuje in kljub temu da v pristanišču pretovor izvajamo s polno paro, ladje za vstop v luko čakajo na sidrišču. Ocene tveganj za nastanek pomorskih nesreč so pokazale, da so te najbolj verjetne prav na sidrišču. In 5. oktobra se je zgodilo, a je šlo k sreči le za vajo. Po scenariju je vlačilec trčil v ladjo za prevoz živine in prebil njen tank z gorivom, ki je začelo iztekati v morje. Pri onesnaženju morja je najbolj pomemben takojšen odziv, saj posledice in stroški s časom eksponentno naraščajo. Marko Perkovič s Fakultete za pomorstvo in promet je s pomočjo simulatorja izdelal sliko gibanja izteklega ladijskega goriva. Maritimna enota Luke Koper INPO se je na klic za pomoč odzvala prva, na kraj nesreče priplula z dvema ploviloma in z zaščitno plavajočo zaveso omejila širjenje ladijskega goriva. Civilna zaščita RS je na vlačilec Zeus in plovilo EKO 2 naložila baraže in jih odpeljala na kraj nesreče ter z njimi omejila madež. Vodja intervencije Arturo Steffè, vodja Sektorja za varovanje obalnega morja pri Upravi RS za pomorstvo, je z njihovega posebnega plovila koordiniral čiščenje madeža.
Luški odtis
Vaja izlitja na morju “Capodistria 2022”
Vaja je potrdila, da smo za ukrepanje ob onesnaženjih na morju v Luki Koper dobro pripravljeni in opremljeni, po potrebi pa ob nesrečah izven pristanišča pomagamo tudi državnim silam.