Naložbe niso omejene zgolj na infrastrukturo in vključujejo tudi povečanje operativne učinkovitosti avtomobilskega in RO-RO terminala, nadaljnjo digitalizacijo poslovnih procesov, povečanje požarne varnosti in zmanjšanje vplivov na okolje. Razširitev storitev načrtuje tudi družba Avtoservis d.o.o., ki s svojim tehničnim centrom pomembno dopolnjuje osnovne pristaniške storitve.
Nepredvidljivost na trgu avtomobilov je v zadnjih letih postala stalnica, kljub temu pa analitske hiše v naslednjih letih napovedujejo globalno rast proizvodnje lahkih vozil. Prodaja vozil naj bi se v Evropi leta 2025 medletno povečala za 3,9 % na 20,3 milijona enot, pri čemer bo prodaja osebnih vozil narasla za 4,1 %. Po pričakovanjih bo Kitajska še naprej krepila proizvodnjo, EU pa bi utegnila že v letu 2025 postati neto uvoznica avtomobilov. Potencial za pretovor v družbi vidimo tudi zaradi napovednih gradenj novih avtomobilskih tovarn na zalednih trgih Srednje Evrope in zasedenosti terminalov na severu Evrope.
Kaseta 6a
Konec letošnjega avgusta smo pričeli z urejanjem kasete 6a na Ankaranski bonifiki. Na površini 6,6 hektara bomo uredili 3.494 parkirišč za osebna vozila in 52 nakladalnih mest za tovornjake. Ureditev delno posega na območje lani zgrajene kasete 5a, kjer bomo vzpostavili dodatnih 21 parkirnih mest za električna vozila ter prostor za počitek. Izvajalci trenutno vgrajujejo inštalacije in utrjujejo nasipe, ki bodo kasneje ozelenjeni. Zaključek gradnje je predviden konec marca 2025.
Garaža – fazi 2b in 2c
Prvo garažo smo v pristanišču zgradili leta 1999 in jo v naslednjih letih razširili do današnje kapacitete 10.656 avtomobilov. V naslednjih dveh letih želimo garažo prostorsko zaokrožiti z dvema objektoma skupne kapacitete 9.628 enot. Celoten objekt bo tako v pokritem delu lahko sprejel 20.284 avtomobilov, na strehah garaž pa še dodatnih 5.050 enot (naslovna fotografija). Z razširjeno garažo bomo bolje izkoristili omejen pristaniški prostor in strankam ponudili več možnosti nadkritega skladiščenja. V kolikor bodo postopki potekali brez posebnosti, bi lahko garažo začeli graditi v sredini leta 2025.
RO-RO privez v tretjem bazenu in kaseta 7a
V strateškem poslovnem načrtu 2024 – 2028 smo med ključne razvojne projekte za področje avtomobilov vključili tudi novi RO-RO privez v tretjem bazenu, kjer trenutno preučujemo več variant izvedbe. Severno od kasete 6a pa v prihodnjih letih načrtujemo ureditev skladiščnih površin na kaseti 7a, ki se bo razprostirala na približno 4 hektarjih. Dodatno operativno prilagodljivost bo avtomobilski terminal izboljšal tudi z 12. privezom, ki bo na vzhodnem delu opremljen z nakladalno ploščadjo za RO-RO ladje. Gradnja priveza poteka po načrtih in bo končana v letu 2026.