Razvoj in rast

Zagnali smo obsežen investicijski ciklus

V naslednjem petletnem obdobju bo naš razvoj usmerjen v zagotavljanje novih kapacitet, širitev dejavnosti in uresničevanje trajnostnih zavez v okviru projektov digitalnega in podnebnega prehoda. Prva od večjih naložb – gradnja veza 12, se je začela že januarja letos, poleti pa so gradbeni stroji zabrneli tudi na območju skladišča 54. Novembra se delovišče odpira tudi na obali potniškega terminala, nov objekt bomo namenu predali spomladi 2025.

  • Marina Jelen
  • Arhiv Luke Koper, Kristjan Stojaković
  • 4 MIN

Sodoben potniški terminal bo zgrajen na trdnih temeljih preteklosti

Po skoraj dveh desetletjih, odkar je v Koper priplula prva potniška ladja, bodo novembra stekla gradbena dela za nov potniški terminal. Na mestu sedanjega šotora, ki služi urejanju mejnih in carinskih formalnosti, bo zrasla sodobna in trajnostno zasnovana stavba, namenjena številnim uporabnikom – ne le turistom, temveč primarno lokalnemu prebivalstvu, ki ta prostor ustvarja.

Po izgledu in uporabljenih materialih bo objekt spominjal na ladjo, a bo več kot trdno in močno zasidran v okolje, tako po videzu kot po njegovi vsebini. Zgrajen bo na temeljih nekdanjega skladišča državnih rezerv in bo tudi na ta način sporočal močno vez z zgodovino pristaniške dejavnosti v mestu. Ob rušenju dotrajanega objekta smo namreč ohranili temelje in pilote, ki jih bomo uporabili za gradnjo novega terminala.

V pritličju objekta bo osrednja dvorana, namenjena potnikom, s servisnimi in tehničnimi prostori, ki omogočajo delovanje terminala. Tu bodo svoj prostor dobile službe za izvajanje mejne kontrole, policija in carina. Popolnoma drugi namembnosti pa bo namenjeno prvo nadstropje, ki ga bo zaznamovala panoramska terasa. To bo za Koprčane nov kraj srečevanja v namenski kavarni, veselimo pa se tudi nove protokolarne dvorane, ki jo bomo pridobili in bo našim gostom na najrazličnejših dogodkih ponujala prav poseben razgled na naše pristanišče. Sodoben objekt bo zgrajen iz trajnostnih materialov. Osrednji material bo les v sozvočju z jeklenimi okroglimi stebri antracit črne kovinske barve.

Sočasno z novim objektom bomo uredili tudi njegovo okolico, ki bo sporočala odprtost mediteranskega prostora, kljub svoji dodelani namenskosti. Pritlična etaža bo z zunanjostjo povezana prek treh vhodov. Objekt bo namreč odprt tako proti morju, na drugi strani proti postajališču za avtobuse, ki potnike z ladij prevažajo na enodnevne izlete, največji del objekta pa se bo odpiral proti historičnemu delu mestu Koper. Takšna odločitev ni naključna, saj se številni turisti iz potniških ladij odločajo, da bodo dan preživeli ob spoznavanju našega mesta. Dostop do terminala in v nadstropja bo prilagojen gibalno oviranim osebam. Kljub odprtosti in dostopnosti bomo v objektu zagotovili varnostni nadzor in spoštovanje vseh pravil pristaniške varnosti. V sklopu ureditve zunanjosti je predvidena tudi ustrezna zasaditev dreves in grmovnic s tradicionalno mediteransko vegetacijo, katere osrednji motiv bodo borovci. Južna stena objekta, ki se spogleduje s centrom mesta, pa bo v celoti zelena, zasajena s primernim okrasnim zelenjem.

Nov potniški terminal v številkah:

Etažna višina: P + 1

Dimenzije objekta: 63 x 30 metrov

Površina objekta: 1037 m2 (691 m2 + 346 m2)

 

 

Gradimo prvo avtomatizirano in energetsko samozadostno skladišče 

Poleti smo začeli gradnjo avtomatiziranega skladišča za jeklene proizvode. Gre za enega najsodobnejših objektov, velikosti približno 14.000 kvadratnih metrov z nosilnostjo 15t/m2, ki bo omogočal smotrnejšo rabo prostora, višjo produktivnost ter varnejši delovni proces. Gradnjo bomo izvajali dobro leto dni in jo sklenili predvidoma spomladi 2026. 

Tudi sicer je skladišče zasnovano kot energetsko samozadostno, na strehi je predvidena elektrarna skoraj 3 MW moči, v notranjosti pa energetsko varčen in daljinsko voden sistem razsvetljave. Povsem elektrificirana so tudi mostna dvigala, katerih tehnologija omogoča rekuperacijo privarčevane energije, s čimer zagotavljamo predvidoma dodatnih 10–15 % energije iz samooskrbe.

Objekt bo zrasel na odprti površini vzhodno ob skladišču 53C, s katerim ga bo povezoval na novo zgrajen prehod. Prostor bo  zasnovan dvoladijsko, notranjost bo odprta, brez predelnih sten. Čeprav bo delo v skladišču potekalo samodejno, bo del površin urejen tako, da bo  mogoče z jeklenimi koluti manipulirati tudi samostojno, z viličarjem.

V skladišču bo delovalo pet mostnih dvigal s posebnimi prijemali za jeklene kolute, štiri povsem avtomatizirana (z možnostjo ročnega upravljanja) bodo manipulacije izvajala na dveh vzporednih vzdolžnih stezah, eno pa bo obratovalo na prečni stezi, v izključno ročnem načinu. Avtomatski transportni vozički – teh bo devet, bodo služili premiku jeklenih kolutov med avtomatskim in ročnim delom skladišča. Skladišče bo opremljeno s skladiščnim informacijskim sistemom WMS, ki bo upravljal delo strojev in varnostnih sistemov kot tudi skrbel za samodejno vodenje skladišča in evidenc. V okviru tega bo skrbel za pripravo blaga za pretovor z minimalnimi premiki, optimalno izkoriščenost površine za skladiščenje in zagotavljanje visoke produktivnosti ter ustrezne varnostne mehanizme. Za nemoteno delovanje skladišča bomo vzpostavili tudi nadzorno-upravljavski center.

Skladišče 54 v številkah:

Površina objekta: 14.000 m2

Nosilnost tal 15 t/m2

5 mostnih dvigal

9 transportnih vozičkov (8 na vzhodni strani in en med vzdolžnima stezama)

28 elektronskih sedel, od tega 4 za pretovor vagonov