Slovensko logistično združenje je prvi mednarodni kongres, ki se je osredotočal na logistiko in oskrbovalne verige, organiziralo že pred 12 leti. Zaradi zanimivih kongresnih vsebin, ki povezujejo strokovnjake s tega področja z akademsko sfero, zanimanje za udeležbo vsako leto raste. Letos se je tako kongresa udeležilo več kot 600 udeležencev. Program se je osredotočil na dobre prakse s področja sodelovanja v logistiki, upravljanja logistike, trajnosti v logistiki (ESG) ter digitalizaciji, avtomatizaciji in robotizaciji, ki predstavljajo najsodobnejše tehnološke trende v panogi.
Ker že vrsto let podpiramo kongres in smo obenem največji akter na področju logistike v državi, je naši predsednici uprave Nevenki Kržan pripadla čast, da z uvodnim nagovorom pozdravi udeležence iz različnih držav. Poudarila je, da ima poleg digitalnih tehnologij prav logistična dejavnost največje zasluge za to, da je svet čedalje bolj povezan: »Današnji čas nas postavlja pred čedalje večje izzive, naše poslovno okolje se hitro spreminja in postaja vse bolj nepredvidljivo, to pa se odraža tudi v logistiki in transportu. V takih razmerah sta zato dinamičnost in prilagodljivost ključni vrlini in prednosti. Pomembno pa je tudi gledati naprej, se razvijati, saj bomo le tako lahko dosegli napredek.« Kot je dejala, je Luka Koper ravno sredi obsežnega razvojnega cikla, s katerim bo okrepila svoje zmogljivosti in omogočila nadaljnji razvoj pristaniške in logistične dejavnosti. V osrčju našega delovanja pa je trajnost: »Tudi sicer verjamem, da mora biti prihodnost na področju logistike v prvi vrsti trajnostna in okolju bolj prijazna, k čemur tudi v pristanišču stremimo s številnimi zelenimi investicijami, kot so elektrifikacija obale, nameščanje sončnih elektrarn, zamenjavo delovnih strojev z ogljično nevtralnimi in s projekti digitalne preobrazbe.«
Na otvoritvi se je predsednica uprave Luke Koper Nevenka Kržan srečala s številnimi kolegi iz panoge. Na naslovni fotografiji z Igorjem Žulo, predsednikom Slovenskega logističnega združenja (levo) in Robertom Severjem, direktorjem Združenja za promet pri GZS.
Velik poudarek so snovalci programa namenili trajnosti in primerom dobre prakse. Dolgoletna prizadevanja za dosego podnebne nevtralnosti koprskega pristanišča je na letošnjem kongresu predstavljal član uprave – delavski direktor Vojko Rotar, ki je dejal, da je družba prve korake na poti v bolj trajnostno delovanje naredila pred skoraj 30-imi leti: »Smo prvo pristanišče, ki je pridobilo okoljski standard ISO 14001 in med redkimi, ki so zadostila najvišjim zahtevam okoljskega standarda EMAS. Pridobili smo tudi enega najzahtevnejših standardov ISO 50001, v okviru katerega smo v pristanišču vpeljali sistem celovitega upravljanja z energijo.«
Vojko Rotar, član uprave in delavski direktor (na fotografiji), je na kongresu predstavil dobre prakse Luke Koper na poti do podnebne nevtralnosti koprske luke.
Več kot desetletje je že od tega, ko smo v družbi kupili prve stroje na električni pogon, do danes pa smo elektrificirali vsa obalna dvigala in približno polovico mostnih dvigal, ki so do zdaj veljala za ene največjih porabnikov goriva. Ta delež bomo še krepili, sočasno pa posodabljali tudi vozni park in gradili nove polnilnice za oskrbo e-vozil. Kot je dejal, je »… največji in najzahtevnejši projekt vzpostavitev infrastrukture za priklop ladij na električno energijo neposredno z obale, v okviru katerega bomo do leta 2029 priklop omogočili potniškim in kontejnerskim ladjam. Uspešni smo tudi pri izkoriščanju obnovljivih virov energije: z doslej zgrajenimi sončnimi elektrarnami že danes pokrivamo približno 15 odstotkov potreb po električni energiji, do leta 2030 pa ga bomo zvišali na 30 odstotkov takratnih potreb, ki bodo bistveno višje od današnjih.«