Razvoj in rast

Luka Koper uspešno do evropske finančne podpore

Ministrstvo za infrastrukturo je konec aprila objavilo novico, da so znani rezultati razpisa Instrumenta za povezovanje Evrope (IPE) 2021.

  • Mateja Dominko
  • 2 MIN

Na njem sta se odlično odrezala tudi slovenska projekta na področju dvojne rabe prometne infrastrukture na vseevropskem prometnem omrežju (TEN-T) in energetske učinkovitosti. Prijavitelji iz Slovenije smo bili zelo uspešni, odobreni sta bili namreč obe oddani vlogi. Med izbranimi prijavami na razpisu za dvojno rabo prometne infrastrukture sta bili uspešni Luka Koper in DARS, ki sta pridobili sredstva v skupni višini 20,09 milijonov evrov za projekt Izboljšanje pomorske in cestne dostopnosti v pristanišče Luka Koper na TEN-T jedrnem omrežju. »Zadovoljni smo, da smo uspeli pravočasno in kakovostno pripraviti res zahtevno dokumentacijo za prijave na omenjeni razpis. Obenem je to ‘rekorden ulov’ – tako velikega sofinanciranega projekta v Luki Koper še nismo imeli,« je povedal Borut Čok, vodja Področja strateškega razvoja.

Projekt ACCESS2KOPERPORT
(program CEF Transport)

Trajanje projekta: 5 let (do leta 2026)

Proračun Luke Koper: do 16.034.000 EUR (stopnja sofinanciranja 50% od 32.069.000 EUR)

Konzorcij članov: Luka Koper, d. d., in DARS, d. d.

Z izgradnjo 1,4 km dolge dostopne ceste Sermin od avtoceste do koprskega pristanišča, ki jo bo zgradil DARS, bo pristanišče neposredno povezano z avtocesto. V Luki Koper pa bo v drugem bazenu zgrajen tudi nekoliko poseben 12. vez, ki bo zaključen z RO-RO (roll on – roll off) rampo, vključno z vso potrebno infrastrukturo. To bo omogočilo pretovor na/z večjih ladij ter hkratno delo na isti ladji preko rampe RO-RO in ob uporabi dvigal (LO-LO, lift on – lift off), kar je najbolj uporabno za projektne tovore in ladje tipa Con-RO. S tem bo Luka Koper naredila pomemben korak za premik pretovora s stare obale ob starem mestnem jedru na bodoči novi vez na drugem pomolu. Naložba je eden od infrastrukturnih ciljev Terminala za generalne tovore in je potrjena v veljavnem Programu razvoja.

V Luki Koper pa smo uspešno prijavili tudi druge razvojne projekte, izpostavljamo še dvoje sveže odobrenih:

Projekt ATLANTIS (program Horizon Europe)

Trajanje projekta: 3 leta (do leta 2025)

Proračun Luke Koper: do 154.000 EUR (stopnja sofinanciranja 70% od 221.000 EUR)

Konzorcij članov: Luka Koper, DARS, Inštitut Jožef Stefan, Institut za korporativne varnostne študije, Ministrstvo za infrastrukturo, Petrol, Slovenske Železnice, Telekom in Urad vlade RS za informacijsko varnost Glavni namen projekta, ki bo potekal v Sloveniji, je izboljšanje mehanizmov za izmenjavo informacij na različnih ravneh delovanja: interno znotraj kritičnih delov organizacij, med pristojnimi organizacijami pri zagotavljanju državne varnosti in čezmejno med kritičnimi operaterji na področju pristaniškega transporta.

Projekt NEPHELE (program Horizon Europe)

Trajanje projekta: 3 leta (do leta 2025)

Proračun Luke Koper: do 244.000 EUR (stopnja sofinanciranja 100%)

Konzorcij članov: partnerji iz več držav EU

Gre za raziskovalni IKT projekt, katerega cilj je optimizacija dostave kontejnerjev s kontejnerskega terminala do zaprtih skladišč Terminala generalnih tovorov.