Razvoj in rast

Novi vez za projektne in RO-RO tovore s polno paro

Konec leta 2024 je minilo eno leto odkar je bila z gradbenim podjetjem Kolektor Koling d.o.o., ki je oddal ponudbo s partnerjem Grafist d.o.o., sklenjena pogodba za gradnjo nove infrastrukture vzhodno od 11. veza – novi 12. vez. Ob tej priložnosti sta si vodja projekta Izgradnja 12. veza, poglobitev morskega dna in izgradnja tirov 51 in 52 Roman Božič, vodja Terminala za generalne tovore, in njegov namestnik v projektu Roberto Levanič, vodja Področja investicij, ogledala potek del na gradbišču 12. veza.

  • Marta Merkuža
  • Arhiv Luke Koper
  • < 1 MIN

Izvajalec je najprej prestavil kineto in cevovod za naftne derivate v zaledje 12. veza, da je nato lahko pričel zabijati pilote. Od skupno predvidenih 546 pilotov so v drugi fazi že zabili vseh 249 pilotov skupaj s kombinirano steno, v prvi fazi pa 64 od predvidenih 221 pilotov, medtem ko se na RO-RO vezu zabijajo piloti le v kombinirani steni. Na gradbišču se izvajajo nadaljnja dela, medtem pa v tovarni že izdelujejo prefabricirane armiranobetonske nosilce, ki jih bomo po časovnici vgradili v konstrukcijo.

Dela so tako v polnem teku, ob koncu projekta pa bomo konec leta 2026 pridobili 200 metrov nove večnamenske obale in 37 metrov RO-RO rampe za pretovor vozil in drugega blaga na kolesih.

Investicija je vredna 42,9 milijonov evrov, od katerih 16 mio evrov črpamo iz EU sredstev. Gradnja naložbe namreč poteka v okviru EU projekta ACCESS2KOPERPORT, ki je bil leta 2021 odobren za sofinanciranje na razpisu CEF in v katerem Luka Koper, d. d., sodeluje s partnerjem DARS d.o.o., ki gradi Serminsko vpadnico kot povezavo med avtocesto in Serminskim vhodom v pristanišče.

Na fotografiji: delovna ekipa na gradbišču novega 12. veza, ki počasi dobiva podobo ustrezno utrjene površine za sprejem zahtevnih projektnih in RO-RO tovorov.