Razvoj in rast

Potrjen nov razvojni cikel na področju kontejnerjev

Nadzorni svet družbe je na aprilski seji sprejel več pomembnih sklepov, ki se nanašajo na povečanje in izgradnjo dodatnih pretovornih in skladiščnih kapacitet. V večini primerov gre za investicije na območju kontejnerskega terminala (KT), ki predstavljajo nov razvojni cikel te najpomembnejše strateške blagovne skupine.

  • Rok Štemberger
  • Arhiv Luke Koper
  • 2 MIN

Nadzorni svet je tako odobril elaborat projekta, ki do leta 2030 predvideva za 248 milijonov evrov naložb v povečanje zmogljivosti KT na 1,75 milijona TEU/leto. Te vključujejo izgradnjo dodatne operativne obale in skladiščnih površin na severnem delu prvega pomola, nabavo dodatnih obalnih dvigal in podaljšanje terminalskih železniških tirov, širitev skladiščnih kapacitet za kontejnerje v zaledju terminala ter nabavo dodatne opreme.

Na podlagi globalnih logističnih trendov je namreč kontejnerizacija blaga, ki ima visoko dodano vrednost, še vedno v porastu, kar dokazuje pretekla rast pretovora kontejnerjev v Kopru in ocena tržnih potencialov naših zalednih tržišč. Povečanje kapacitet je tudi odgovor na pričakovanja ladjarjev in ostalih uporabnikov pristanišča, s tem pa bo družba lahko ohranila konkurenčne prednosti, ki že vrsto let postavljajo koprski KT na prvo mesto v Jadranu. Nov razvojni cikel KT sledi časovni izvedbi dodatnega tira med Koprom in Divačo, ki naj bi bil operativen leta 2026.

Naložbe v sodobna skladišča in energetsko samooskrbo

Nadzorni svet je potrdil tudi načrt za povečanje pristaniških zmogljivosti, ki so namenjene pretovoru in skladiščenju generalnih tovorov. Projekt predvideva izgradnjo namenskega skladišča za jeklene kolute na območju drugega pomola. Sodobno skladišče bo opremljeno z avtomatsko vodenimi mostnimi dvigali, visoko nosilnostjo tal ter bo ustrezno informacijsko podprto. S projektom želi družba povečati zmogljivosti za napovedane rasti pretovora jeklenih proizvodov ter optimizirati izkoriščenost skladiščnega prostora in poslovnih procesov. Z izgradnjo specializiranega skladišča se bodo sprostile skladiščne kapacitete, ki bodo namenjene drugim blagovnim skupinam. Na strehi skladišča je predvidena tudi postavitev fotonapetostne elektrarne. Ta bo, skupaj z drugimi načrtovanimi fotonapetostnimi objekti v pristanišču, pospešila energetski prehod in povečala delež samooskrbe z obnovljivimi viri energije na 23 %. Skupna vrednost naložbe je 27 milijonov evrov, gradnjo skladišča pa bomo predvidoma zaključili v letu 2024.