Razvoj in rast

Začela se je gradnja novega veza v drugem bazenu

Zadnje decembrske dni smo z izvajalcem gradnje Kolektor Koling, Inženiring, instalacije, proizvodnja s partnerjem Grafist, podpisali pogodbo za gradnjo dvanajstega in RO-RO veza s potrebno infrastrukturo na drugem pomolu. Vzhodno od 11. veza, ki je namenjen pretovoru generalnih tovorov, bomo zgradili novo večnamensko obalo v dolžini skoraj 200 metrov in nov RO-RO vez širine 37 metrov.

  • Rok Štemberger, Marta Merkuža, Nada Žerjal
  • Armin Sejarić, Kristjan Stojaković
  • 2 MIN

V minulih dneh so se začele že prve aktivnosti projekta, ki predvidevajo prestavitev cevovoda za naftne derivate in poglabljanje morskega dna do globine 12 metrov. Naložba se bo izvajala fazno in se v celoti sklenila konec leta 2026.

Izkopni material, ki bo pri tem nastal, bodo odlagali na za to pripravljeni kaseti ob zunanjem kamionskem terminalu. Obala 12. veza bo povezana v mrežo železniške infrastrukture z dvema novima tiroma. Nadzor nad gradnjo bosta opravljali podjetji Elin s partnerjem Obok ITI. Za sofinanciranje izvedbe smo uspeli pridobiti evropska sredstva iz programa ACCESS2KOPERPORT, za izdelavo projektne dokumentacije pa iz programa ACCESS2NAPA.

Območje novega 12. veza bo po novem urejeno v 200-metrsko večnamensko obalo in nov RO-RO privez.

Zeleno luč za začetek gradnje nove infrastrukture v drugem luškem bazenu sta s podpisom pogodbe za izvedbo del prižgala predsednica uprava Luke Koper Nevenka Kržan in direktor družbe Kolektor Koling mag. Marko Trampuž.

Uspešno rokujemo tudi s projektnim tovorom

V zaledju t. i. 12. veza že danes pretovarjamo različne projektne tovore, za katere so značilne nestandardne dimenzije in teža. Med najbolj zanimive tovore, ki smo jih v Luki že pretovorili sodijo kovinski ulitki, vagoni in lokomotive, posebna vozila, plovila, cevi in tirnice, strojni deli tovarn, turbine, vetrnice, luksuzni bazeni, delovni stroji. Kot že samo ime pove, je priprava na sprejem takih tovorov enkraten projekt, ki terja od vseh udeležencev dodatno mero načrtovanja in usklajevanja. Najtežji projektni tovor, ki smo ga pretovorili z luškimi dvigali (mobilna dvigala znotraj pristanišča), je bil težek 105 ton. Z ladijskimi dvigali (neposredno na ladji) smo npr. pri nas pretovorili uparjalnik za jedrsko elektrarno Krško, ki je tehtal 200 ton in pot nadaljeval po cesti. Najtežji kos projektnega tovora pretovorjen v Luki Koper na relaciji ladja-ladja, je tehtal kar 350 ton.

Lani poleti smo na terminalu za projektne tovore uspešno pretovorili en 140-tonski in tri 170-tonske transformatorje in jih nato odpremili proti Vietnamu – tam jih bodo uporabili na ploščadi, služili bodo vetrnemu polju na morju.